Cik nepieciešami ir sponsori sportā

Sports ir lielisks veids, kā uzlabot un noturēt mūsu veselību, nodrošināt modru, asu prātu, līdzsvarot ikdienas notikumus vai pat izklaidēties, nepiedaloties tajā. Viens no piemēriem būtu sporta likmes jeb sports betting, kas Latvijā ir palicis populārs, saistībā ar to, ka attīstās jauni kazino latvija uzņēmumi un pieaug arī azartspēļu industrijas ieviešana tiešsaistes vidē.

Savukārt, ja aktuālākais veids, kā iesaistīt sportu savā dzīvē, ir reāla dalība tajā, tad, protams, jāsaprot, ka ar sportu varam nodarboties savā brīvajā laikā, taču ir cilvēki, kuri ar smagu darbu, talantu un neatlaidību sasniedz pasaules sporta virsotnes. Šajā panākumu ceļā svarīgs ir ne tikai nenogurstošs darbs pie savu prasmju uzlabošanas, bet viennozīmīgi arī labs atbalsts.

Tas vajadzīgs ne tikai no ģimenes un draugiem, bet arī no stipriem un saprotošiem sponsoriem. Tomēr priecē, ka sponsori atbalsta ne tikai profesionāļus.

Neatkarīgi no tā, ar kādu sporta veidu jūs nodarbotos, sponsora atbalsts var būtiski uzlabot dažādus apstākļus. Tam obligāti nav jābūt finansiālam atbalstam, derēs arī atbalsts “graudā”.

Piemēram, ja nodarbojaties ar auto sportu, lieliski jums noderēs sponsora sagādātās auto rezerves daļas. Vai, ja nodarbojaties ar sporta veidu, kur nepieciešams papildu inventārs, daudz prieka sagādā arī šāda inventāra uzdāvināšana. Pat bezmaksas telpu nodrošināšana ir svarīgs atbalsts, lai jūs varētu mierīgi trenēties un pilnveidoties.

Olimpisko spēļu kontekstā Latvijā sāka diskutēt arī par to, ka sportistiem, no kuriem mēs prasām tik daudz, bieži vien nav atbilstošu apstākļu, lai trenētos. Par to pilnībā līdzekļu trūkuma dēļ nespēj parūpēties ne valsts, ne pašvaldības, savukārt sportistiem pašiem šādas naudas nav, tāpēc sponsoru atbalsts ir nenovērtējams.

Nav jau tā, ka labumu no šāda atbalsta gūst tikai sportisti un pārējie, kas par viņiem “fano”. Tas ir ieguvums arī pašiem atbalstītājiem, jo, pirmkārt, ikviens sportists popularizē savu sponsoru. Tās ir reklāmas gan uz sporta tērpa, gan uz sporta inventāra, laukuma bortiem un pat uz automašīnām.

Piemēram, esmu redzējis gan Latvijas Valsts mežu, gan Lattelecom vārdus hokejā, Trodo, kas tirgo auto rezerves daļas, vārds redzēts uz sporta automašīnas, Aldara nosaukums ir rotājis daudzu sportistu kreklus, taču mūsdienās diezgan daudz sponsoru rindās redzami ir arī ātro kredītu kompāniju nosaukumi. Es saprotu, ka tas ir bizness, un viņi var tiešām sniegt lielu atbalstu, taču man kaut kā tas liekas neētiski.

Otrkārt, sponsori no tā gūst iespēju iegūt arī nodokļu atlaides. Protams, ka daudz izdevīgāk ir iedot naudu sportā, kur tu vari sevi reklamēt, plus vēl valsts tev iedod par to zināmus bonusus. Tā ir lieliska mārketinga stratēģijas sastāvdaļa, kas var palīdzēt arī no neliela uzņēmuma kļūt par gingantu.

Lieli sporta atbalstītāji, starp citu, ir arī Latvijas pašvaldības, kas to dara savu iespēju robežās. Teju katrā novadā ir pa kādai sporta bāzei, kur arī sākumā rodas jaunie sporta talanti. Jau tas vien, ka ir cilvēki, kas viņus var trenēt, ir vieta, kur to darīt, atbilstošs inventārs – ir neatsverams atbalsts.

Priecē, ka bieži vien šādā veidā tiek popularizēti ne tikai uzņēmēji, kas atbalsta, bet arī pilsētu vārdi. Jebkurš, kurš kaut reizi ir dzirdējis sporta ziņu pārraidi, būs saklausījis Ventspils. Valmieras, Rīgas, Siguldas un citu pilsētu vārdus.